همه چیز از شروع طراحی پوستر تا چاپ پوستر

طراحی و چاپ پوستر

طراحی و چاپ پوستر و بنر تبلیغاتی در کرج

پوسترهای تبلیغاتی برای تبلیغات همه چیز از کنسرت گرفته تا رستوران‌ها برای رویداده‌ای اجتماعی از آن زمان تا به حال بوده‌است. اما همه پوسترها با هم برابر نیستند. یک طرح پوستر شگفت‌انگیز می‌تواند کسب‌وکار شما را تبدیل به یک اهن ربا جمع کند، در حالی که یک طرح پوستر سبک و بی زرق و برق می‌تواند شما را به crickets بدهد.

اما چه چیزی دقیقا برای یک طرح پوستر بزرگ ساخته شده‌است؟ چطور می‌توانید مطمئن شوید که پوستر شما تاثیر دارد و نتایجی که شما به دنبال آن هستید را دریافت می‌کند – به جای اینکه به صورت کاغذی که بر روی آن نوشته شده، پنچر شود؟


طراحی و چاپ پوستر پژوهشگاه استاندارد ایران


چه طور شما باید پوسترهای شگفت انگیزی ایجاد کنید – نوع پوسترهایی که نتایج را به نمایش می‌گذارند (و افراد را به کسب‌وکار یا رویداده‌ای شما هدایت می‌کنند).

قبل از شروع طراحی

  • شخصیت برند خود را مشخص کنید
  • مشتری ایده‌آل خود را تعریف کنید
  • پیغام خود را تعریف کنید
  • معیارهای خود را برای موفقیت تعریف کنید
  • بودجه خود را مشخص کنید

طراحی پوستر

  • استانداردهای طراحی برند را فراموش نکنید
  • با مخاطبین خود طراحی کنید
  • نسخه و تصاویر خود را جمع‌آوری کنید
  • همه چیز سبک است.
  • اطمینان حاصل کنید که همه چشم‌ها به طرح شما دوخته شده‌اند.

ارزیابی و چاپ

  • طراحی خود را ارزیابی کنید
  • چاپگر خود را انتخاب کنید
  • رعایت اصول اولیه چاپ پوستر

قبل از شروع طراحی

اگر می‌خواهید پوستر باورنکردنی را طراحی کنید، باید خودتان را برای موفقیت آماده کنید. کلید طراحی یک پوستر شگفت‌انگیز، قبل از فرآیند طراحی شروع می‌شود. زمانی که گام‌های لازم برای طراحی پیش از طراحی را بردارید و همه اردک خود را در یک ردیف دریافت کنید، در واقع می‌تواند پوستر را ساده‌تر، سریع‌تر و موثرتر طراحی کند.

طراحی و چاپ پوستر پژوهشگاه استاندارد ایران


شخصیت برند خود را مشخص کنید

مهم نیست که چه طرح هایی ایجاد می‌کنید، باید نسبت به برند خود احساس حقیقی داشته باشد. اما هرچیزی که طراحی میکنی مورد علاقه تو نخواهد بود، اگر واقعا نمی‌دانی چه کسی هستی.

واضح است که تعریف شخصیت برند شما یک مذاکره غیرقابل مذاکره است. اگر شما یک بحران هویت به عنوان یک نام تجاری دارید، تمام طراحی‌های شما  از جمله پوسترها  مبهم و برای مخاطبین خود گیج‌کننده هستند.

اگر مطمئن نیستید که چه کسی به عنوان یک نام تجاری هستید و یا چطور شخصیت برند خود را تعریف کنید، حتما راهنماهای ژرف ما را بررسی کنید:

  • هویت برند
  • نام تجاری
  • توسعه یک برند برای کارآفرینان

طراحی و چاپ پوستر پژوهشگاه استاندارد ایران


مشتری ایده‌آل خود را تعریف کنید

قبل از این که شروع به طراحی پوستر خود کنید، مهم است که بدانید برای چه کسی طراحی می‌کنید. اگر شما نمی‌دانید که مخاطب هدف تان چه کسی است، قصد ندارید یک طرح ایجاد کنید که به آن‌ها تاثیر حقیقی و تاثیرگذار بر روی آن‌ها دارد.

پیش از شروع طراحی، مشتری ایده‌آل خود را تعریف کنید. از خودتان بپرسید:

مخاطب هدف من چه کسی است؟
کسب‌وکار من چگونه با آن‌ها صحبت می‌کند؟
آن‌ها به احتمال زیاد به چه نوع طراحی پاسخ می‌دهند؟
چه صدای برندی برای آن‌ها بهتر است؟ (برای مثال آیا شما باید مضحک و یا جدی‌تر و یا جدی‌تر باشید؟)
کدام عناصر طراحی به بهترین شکل توجه خود را به دست خواهند آورد؟
زمانی که تعریف روشنی از مشتری ایده‌آل خود دارید و در حال ایجاد پوستر برای آن هستید، به شما کمک می‌کند تصمیمات طراحی مناسب بگیرید – نوع تصمیماتی که به بهترین پوستر برای مخاطب هدف شما منجر خواهد شد.

طراحی و چاپ پوستر پژوهشگاه استاندارد ایران


پیغام خود را تعریف کنید

چه شما تبلیغات فروشگاهی جدید را تبلیغ کنید، یک سرمایه‌گذار اجتماعی، یا یک جنگ گروه‌ها (که هنوز هم یک چیز است، درست است؟) ، دریافت شفاف از پیام شما باید در صدر فهرست اولویت قرار گیرد. چون بدون یک پیام قوی، پوستر شما در حال سقوط است – مهم نیست چقدر عالی طراحی شده‌است.

بنابراین، به عنوان مثال، اجازه دهید بگوییم که شما یک اعانه جمع کردید و یک پوستر برای تلاش برای رسیدن به افراد داوطلب طراحی کردید. شما می‌خواهید از شفقت، زبانی تشویق کننده استفاده کنید که به حس بشردوستی و تصویری که به عنوان یک تیم به کنار هم می‌رسند، کمک می‌کند.

پیش از شروع فرآیند طراحی، به شما کمک خواهد کرد تا المان‌های طراحی که مکمل شما هستند را انتخاب کرده و پیغام شما را تقویت کند، که باعث می‌شود طراحی کلی تان تاثیر گذار بیشتری داشته باشد.

طراحی و چاپ پوستر


معیارهای خود را برای موفقیت تعریف کنید

اگر می‌خواهید یک پوستر موفقیت‌آمیز را طراحی کنید، باید تعریف کنید که چطور می‌خواهید موفقیت را اندازه‌گیری کنید.

داشتن معیارهایی برای تعیین موفقیت پوستر شما باید یک کار بدیهی باشد، اما این گامی است که بسیاری از کسب و کارها از آن صرفنظر می‌کنند. اما بدون معیارهای محکم، شما هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا طرح پوستر شما پر شور است (یعنی شما باید آن طرح را برای پوسترهای آینده نگاه دارید)و یا شکست کلی (یعنی شما باید آن را به هیات طراحی برگردانید)و یا یک طرح پوستر تاثیرگذار باشید).

قبل از این که با طرح پوستر خود شروع کنید، تصمیم بگیرید برای اندازه‌گیری موفقیت چه معیارهایی را می‌خواهید استفاده کنید. چه می‌خواهی از پوستر برج بیرون بیایی؟ و چطور می‌خواهید آن را اندازه‌گیری کنید؟

آیا می‌خواهید فروش بلیط را به یک کنسرت بپردازید؟ سپس می‌توانید یک کد QR یا یک نشانی اینترنتی سفارشی برای پی‌گیری فروش که مستقیما از پوستر شما می‌آیند، اضافه کنید. آیا تلاش می‌کنید مردم را به یک رستوران دعوت کنید؟ یک رویداد را اضافه کنید که به مردم می‌گوید قبل از غذا پوستر را ارایه دهید ۱۰ درصد تخفیف خواهند گرفت. آیا می‌خواهید برای یک رویداد اجتماعی داوطلب شوید؟ یک فرم نظرسنجی داشته باشید، از آن‌ها بپرسید که در کجا این تبلیغ را شنیده‌اند، بنابراین می‌توانید ببینید که چند نفر از تبلیغات پوستر شما آمده‌اند.

زمانی که معیارهای محکمی در محل دارید، به شما خواهد گفت که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمیکند، و به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم طرح پوستر خود را بهینه کنید – و منجر به نتایج کشنده در این فرآیند شوید.

بودجه خود را گنجینه کنید

ما نمی‌توانیم بدون صحبت در مورد بودجه، در مورد طرح پوستر صحبت کنیم.
تعریف بودجه پیش از زمان بسیار مهم است. بودجه شما تعیین می‌کند که چند پوستر می‌توانید چاپ کنید، چه چاپگر باید استفاده کنید، بهترین جوهر و گزینه‌های کاغذی.
به بودجه کلی خود نگاه کنید و آن را با چند پوستر که به چاپ نیاز دارید تقسیم کنید. این به شما بودجه را به ازای هر متر چاپ خواهد داد. برای مثال، اجازه دهید بگوییم که یک بودجه ۵۰۰ هزارتومانی دارید و به ۵۰۰ پوستر نیاز دارید. این به شما یک بودجه 1000 تومانی برای هر چاپ می‌دهد.

دانستن این عدد جلوتر از زمان به شما یک تن زمان و انرژی می‌دهد زمانی که گزینه‌های چاپ خود را بررسی می‌کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بهترین گزینه چاپگر را انتخاب کنید و گزینه‌های چاپ برای بودجه خود را انتخاب کنید – و شما را از هدر دادن زمان در جستجوی گزینه‌هایی که خارج از محدوده قیمت شما هستند حفظ خواهد کرد.

پوستر خود را طراحی کنید

بسیار خوب، حالا که همه چیزهای پیش از طراحی را داریم، بیایید در مورد طراحی پوستر خود صحبت کنیم.

استانداردهای طراحی برند را فراموش نکنید

حالا که زمان شروع طراحی است، استانداردهای طراحی برند خود را فراموش نکنید. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که چیز جدیدی را امتحان کنید و برای پوستر خود به آنجا بروید، طراحی شما هنوز باید با نام تجاری شما هماهنگ باشد.

عناصر طراحی را انتخاب کنید (مانند رنگ‌ها و فونت)که در ارتباط با شخصیت برند شما و آنچه که در پوستر شما تبلیغ می‌کنید (بنابراین، اگر شما یک شرکت مالی برای ارزیابی مالی آزاد هستید، پاشیدن رنگ نئون در تمام طول پوستر شما نگاه کردن به آن چیزی نیست که شما باید از یک دیدگاه علامت‌گذاری به آن نگاه کنید).

طراحی و چاپ پوستر پژوهشگاه استاندارد ایران


با مخاطبین خود طراحی کنید

احتمالا شما یک ایده محکم از آنچه که می‌خواهید طراحی پوستر تان به نظر برسد، داشته باشید. اما در پایان روز، این چیزی نیست که شما می‌خواهید – این چیزی است که مخاطب شما می‌خواهد. و اگر می‌خواهید پوستر شما نتایج جدی داشته باشد، باید وقتی تصمیمات طراحی می‌کنید، جلوی ذهن خود را بگیرید.

مهم است که روش طراحی پوستر شما برای مخاطبین شما منطقی باشد. همانطور که در حال طراحی پوستر خود هستید، بپرسید که مشتریان من چه می‌خواهند؟ آیا آن‌ها بیشتر در یک طراحی تصویر سنگین قرار می‌گیرند یا نیاز به اطلاعات بیشتر در متن دارند؟ آیا آن‌ها بزرگ و پر زرق و برق هستند یا کوچک و معمولی؟ آیا رنگ و یا جلوه‌های ویژه‌ای وجود دارد که آن‌ها را به هیجان می‌آورد؟ در کجا می‌توانید مهم‌ترین اطلاعات خود (مانند جزئیات رویداد)را قرار دهید تا مطمئن شوند که آن را می‌بینند.

پوستر مانند یک رویداد چشیدن نوشیدنی باشد

مهم است که در نظر بگیرید که مخاطبین کجا پوستر را تماشا خواهند کرد. آیا می‌خواهید این پوستر را در کنار یک اتوبوس قرار دهید؟ سپس شما می‌خواهید که قلم شما بزرگ و جسور باشد تا آن‌ها بتوانند اطلاعات مهمی را حتی به عنوان یک اتوبوس رانی به دست آورند. آیا پوستری که قرار است به تخته‌های بولتن در فروشگاه‌های قهوه نصب شود؟ سپس شما می‌خواهید که از رنگ‌های روشن و المان‌های طراحی استفاده کنید تا این که همه پوسترهای دیگر فضا را به هم ریخت.
هر چه طراحی پوستر شما برای بیشتر حس کردن مخاطب شما و برای اینکه چگونه مخاطبین شما با آن تعامل خواهند داشت، موفق‌تر خواهد بود.

نسخه و تصاویر خود را جمع‌آوری کنید

بعد از آن، زمان برای گرفتن همه کپی تان و تصاویر با هم. دانستن اینکه شما با چه چیزی کار می‌کنید به شما کمک می‌کند بفهمید که چگونه چیدمان پوستر منطقی است – و چگونه بهترین عناصر را برای ایجاد یک پوستر تاثیرگذار ترتیب دهید.

بنابراین، برای مثال، اگر شما می‌دانید که اطلاعات و متن زیادی دارید که نیاز دارید در پوستر خود جمع کنید، نمی‌خواهید یک فونت بزرگ فونت را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر متن زیادی در پوستر وجود نداشته باشد، می‌خواهید مطمئن شوید که تصاویر و گرافیک بسیاری دارید تا پوستر را به طور بصری جالب کند – و به حداقل متن پوستر کمک کند.

از لحاظ فنی، چند چیز وجود دارد که شما باید در هر پوستر داشته باشید. اول یک تیتر بزرگ است – شما به چیزی نیاز دارید که توجه مخاطبین خود را جلب کند و آن‌ها را مجبور کند که به خواندن ادامه دهند. سپس، باید مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به کسب‌وکار مربوطه، مانند نام کسب‌وکار یا رویداد، اطلاعات تماس، و هر گونه اطلاعات لازم برای رسیدن به عمل تماس تان را در نظر بگیرید (مانند محل خرید بلیط و یا یک نشانی اینترنتی خاص برای بازدید).

به خاطر داشته باشید که کپی و تصاویر شما باید با هم کار کنند. هر کدام باید دیگری را تکمیل کنند تا یک طرح پوستر تاثیرگذار بر روی مخاطبان خود ایجاد کنند. دقت کنید که کپی و تصویر شما – و روشی که آن‌ها را بیرون می‌آورید – احساس چسبندگی و افزودن به اثر کلی طراحی پوستر را داشته باشید.

طراحی و چاپ پوستر


همه چیز سبک است.

چیزی که به طراحی پوستر مربوط می‌شود (و طراحی به طور کلی)، هیچ چیز مهم‌تر از سبک وجود ندارد. اما چطور می‌توانید مطمئن شوید که سبک درست در طراحی پوستر شما ظاهر می‌شود؟

چیزی بدتر از طرح پوستر شلوغ وجود ندارد. اگر پوستر شما شبیه هر عنصر طراحی زیر نور خورشید باشد (متن! تصاویر! تاثیرات سه‌بعدی! هی! درخشش! همه چیز!) ، شما تماشاچی هستید – و پیام شما در مسیر کشیده شدن از بین می‌رود.

اگر می‌خواهید طرح پوستر شما تاثیرگذار باشد، آن را ساده و احمقانه نگاه دارید! طراحی‌های عکس ساده، ساده و آسان همیشه بهتر از پوسترهایی است که به نظر می‌رسد در تلاش برای رقابت در یک فیلم ” چقدر می‌توانند روی یک تکه کاغذ جا بگیرند؟” مسابقه.

جرات داشته باشید که متفاوت باشید

مردم اصالت دارند. و اگر می‌خواهید پوستر شما تاثیر بگذارد، باید اصیل باشید.
مردم نمی‌خواهند یک چیز قدیمی را ببینند. اگر می‌خواهید توجه آن‌ها را جلب کنید، باید جرات کنید متفاوت باشید. یک چیز جدید را امتحان کنید. بیرون از جعبه فکر کنید.

هرچه طراحی پوستر شما متفاوت تر باشد، بیشتر به سمت مخاطب هدف شما خواهد آمد.

رنگ

طراحی پوستر که از یک رنگ متفاوت برای هر طعم استفاده می‌کند.
رنگ یک چیز قدرتمند است. رنگ برای پوستر شما تنظیم خواهد شد، توجه مخاطبین خود را جلب کنید، و حتی می‌توانید با زیرکی آن‌ها را وادار به انجام یک اقدام خاص کنید.

بدیهی است که شما می‌خواهید رنگ‌های عالی و خاص را وارد کنید. اما همچنین می‌خواهید در مورد این که چطور می‌توانید با انتخاب رنگ خود استراتژیک داشته باشید فکر کنید. آیا پوستر شما یک رویداد کودکان را تبلیغ می‌کند؟ از رنگ‌های اصلی استفاده کنید که احساسی پر جنب و جوش دارند. آیا تلاش می‌کنید مردم را به خواندن شعر و یا یک کنسرت موسیقی کلاسیک سوق دهید؟ از رنگ‌های عمیق و آرام‌بخش استفاده کنید تا آهنگ مناسب را تنظیم کنید. آیا می‌خواهید مردم را به یک مراسم فروش هدایت کنید؟ از رنگ قرمز رنگ استفاده کنید که مطابق با روان‌شناسی رنگ می‌تواند افراد را بیدار کند، آن‌ها را هیجان‌زده کند و آن‌ها را وادار به خرید کند.

هر چه بیشتر متفکر و استراتژیک باشید، رنگ‌های بیشتری به نتایج مورد نظر شما خواهند رسید.

تایپوگرافی

می‌خواهید به تایپوگرافی فکر کنید. اینکه چطور متن خود را مشخص می‌کنید – می‌تواند واقعا بر سبک پوستر شما تاثیر بگذارد.

به دنبال یک احساس جدید و جوان هستید؟ یک فونت سرد و تمیز با فونت serif را امتحان کنید. جدی‌تر؟ از فونت classic  استفاده کنید. تلاش برای انتقال ظرافت؟ فونت نستعلیق را امتحان کنید.

اینکه چطور متن خود را کنار می‌گذارید، به اندازه فونت هایی که انتخاب می‌کنید مهم است، پس مطمئن شوید که یک سلسله‌مراتب بصری را با متن خود ایجاد کنید تا توجه خود را به مهم‌ترین نکات (مثل تیتر شما) جلب کنید.

طراحی و چاپ پوستر


اطمینان حاصل کنید که همه چشم‌ها به طرح دوخته شده‌اند.

آخرین چیزی که باید در هنگام طراحی پوستر خود در نظر بگیرید، مهم‌ترین نکته است – اطمینان از اینکه همه چشم‌ها به اقدام شما بستگی دارد.

هدف کلی طراحی یک پوستر این است که مردم را وادار به انجام کاری کند، چه این بازدید از فروشگاه شما، رفتن به رویداد شما، یا انجام کسب‌وکار با شرکت شما. و اگر می‌خواهید آن‌ها کاری انجام دهند، باید به آن‌ها بگویید.

مشارکت باید نقطه کانونی اصلی پوستر شما باشد. اگر مشارکت در گوشه کوچکی از پوستر شما پنهان شده‌باشد، هیچ‌کس آن را نخواهد دید – و در نتیجه، هیچ‌کس نمی‌خواهد کاری را که شما می‌خواهید انجام دهد، انجام دهد. اگر می‌خواهید مردم اقدام کنند، به مشارکت برای جلو رفتن، مرکز، و غیرممکن بودن نیاز دارید.

ارزیابی و چاپ

خوب، شما حالا همه اطلاعات لازم برای طراحی یک پوستر کامل را دارید. اما قبل از اینکه پوستر تکمیل‌شده خود را در دست داشته باشید، باید طراحی خود را ارزیابی کرده و آن را پرینت بگیرید.

طراحی خود را ارزیابی کنید
زمان آن رسیده که طراحی پوستر تان را بررسی کنید و ببینید آیا قبل از این که پوستر شما آماده چاپ شود، باید تغییراتی ایجاد کنید.

از خودتان بپرسید:

آیا این طراحی جلب توجه می‌کند؟
آیا پیام من با صدای بلند و واضح مطرح می‌شود؟
آیا شما می‌توانید به روشنی مشارکت را درک کنید – و آیا این طرح الهام‌بخش من برای پیروی از آن و عمل کردن به من می‌شود؟
آیا ظاهر کلی و احساس این پوستر روی برند احساس می‌شود؟
اگر می‌توانید پوستر خود را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید و ورودی آن‌ها را دریافت کنید. اگر همه شما موافق هستید که پاسخ به این سوالات، صدای بلند و پرطنین “بله” است، حدس بزنید چه؟ تو برای چاپ آماده هستی. اگر در حصار هستید، قبل از اینکه با آخرین چاپ خود به جلو حرکت کنید، به اتاق پذیرایی برگردید و هر مشکلی را حل کنید.

چاپگر خود را انتخاب کنید

همه چاپگرها برابر نیستند. یک چاپگر درجه بالا، پوسترهای بسیار خوبی را تحویل خواهد داد، در حالی که یک چاپگر معمولی تر جواب معمولی تری میدهد.

زمانی که به دنبال یک چاپگر می‌گردید، بروید و با آن‌ها ملاقات کنید. از شما بخواهید نمونه‌هایی از پوسترهایی را که در گذشته چاپ کرده‌اند ببینید. دیدن چیزی در فرد ایده بهتری از کیفیت کار به شما می‌دهد تا دیدن نمونه‌های آنلاین – بعلاوه، این فرصت را به شما می‌دهد تا سوالاتی در مورد روند آن‌ها بپرسید.

و قطعا شما باید صددرصد سوال بپرسید. سوالات کلیدی هستند که تشخیص دهید کدام چاپگر برای شما بهترین گزینه برای شما و کار چاپ شما خواهد بود. سوالات زیر را بپرسید:

در حال حاضر چه نوع کاغذی استفاده می‌کنید؟ مرکب چطور است؟
آیا می‌توانید رنگ‌های سفارشی را برای پوستر من ایجاد کنید ؟
چه تجربه‌ای در چاپ پوسترها دارید؟ شما چند بار روی پوسترها کار می‌کنید؟
آیا اشاراتی دارید که می‌تواند با تجربه شما در طراحی پوستر صحبت کند؟

از چاپگرهای با کیفیت بالا، مرکب و تکنولوژی چاپ برای روشن کردن بهترین مشاغل چاپ استفاده کنید؛
از طراحان برای کمک به هر گونه مسائل طراحی استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که پوستر شما مانند یک میلیون تومانی ظاهر می‌شوند.
سپس، باید مشخص کنید که کدام مواد چاپی به بهترین شکل برای پوستر و بودجه شما کار خواهند کرد.

چیزهایی که باید انتخاب کنید شامل موارد زیر است:

چه نوع کاغذی برای استفاده (ذخیره کارت، مقوا، کاغذ و غیره)
وزن کاغذ
روکش پوستر شما (مات، براق، براق و غیره)
اندازه پوستر

در مورد این که چه گزینه‌هایی برای بودجه شما بهتر است، با ما مشورت کنید.

ما میتوانیم در طراحی پوستر شما را راهنمایی کنیم

ما میتوانیم در زمینه عکاسی محصولات، شما را راهنمایی کنیم

طراحی پوستر کرج

طراحی و چاپ پوستر خود را به ما بسپارید

چاپ پوستر کرج

در چاپ بالاترین کیفیت نصیب شما خواهد شد

چاپ بنر کرج

چاپ بنر و فلکسی با کیفیت بالا

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *